Produkt dodany poprawnie do Twojego koszyka
Ilość
Razem
Ilość produktów w Twoim koszyku: 0. Jest 1 produkt w Twoim koszyku.
Razem produkty: (brutto)
Dostawa: (brutto) Darmowa dostawa!
Podatek 0,00 zł
Razem (brutto)

Kategorie

Oprogramowanie Vectric Aspire

Oprogramowanie Aspire Wyświetl większe

Tylko online

cena netto:8 048,78 zł

cena brutto: 9 900,00 zł

- +

999 Przedmioty

10113A

Ocena:
Opis produktu:

Dlaczego warto wybrać Aspire?

Aspire zapewnia potężne, ale intuicyjne oprogramowanie do tworzenia i cięcia części na routerze CNC. Istnieją narzędzia do projektowania 2D i obliczania ścieżek 2D, takich jak profilowanie, wgłębianie i wiercenie, a także ścieżek 2.5D, w tym: V-Carving, Prism carving, ścieżki narzędziowe formowania, Fluting, ścieżka narzędziowa fazowania, a nawet strategia teksturowania dekoracyjnego.

To, co sprawia, że Aspire jest naszym pakietem premium, to dodane narzędzia do projektowania 3D, które umożliwiają tworzenie własnych modeli 3D reliefów i obróbkę ich za pomocą strategii obróbki 3D. Unikalne narzędzia Aspire do modelowania 3D w połączeniu z obszernym zestawem narzędzi do projektowania i edycji 2D ułatwiają tworzenie własnych części 2D i 3D od podstaw, jak również umożliwiają import i edycję zewnętrznych danych 2D i 3D

Kompleksowy zestaw narzędzi do modelowania 3D

Umożliwiają eksplorację kreatywności i tworzenie własnych modeli reliefowych do obróbki 3D.

Rozbudowany zestaw narzędzi do edycji modeli

Rozbudowany zestaw narzędzi do edycji, który pomaga w manipulowaniu danymi 3D.

Interaktywny tryb rzeźbienia modeli

Zaawansowane narzędzia do rzeźbienia sprawiają, że modelami można manipulować jak wirtualnymi kawałkami gliny.

5000 dolarów + Worth of Free Clipart

Zawiera 2D i 3D Clipart, które mogą być używane w swoich własnych projektach lub edytowane do tworzenia nowych odmian.

Uwolnij swoją kreatywność z Aspire

Łatwy i logiczny

Pojedynczy interfejs Aspire do projektowania i obróbki elementów 3D sprawia, że rysowanie i tworzenie modeli elementów 3D jest łatwe i logiczne.

Ponad 90 godzin samouczka

Nacisk na łatwość obsługi obejmuje nie tylko interfejs i przepływ pracy oprogramowania, ale także materiały szkoleniowe. Aspire zawiera ponad 90 godzin samouczków opartych na rzeczywistych przykładach.

Podgląd modelu 3D

Podgląd modelu 3D pozwala na wyświetlanie komponentów 3D w różnych typach materiałów lub kolorach, aby uzyskać realistyczne wyniki dla wycen klientów, zawartości strony internetowej lub w materiałach marketingowych.

Łatwy montaż 3D

Interaktywne podejście Aspire do składania modeli komponentów 3D, ułatwia zmianę kształtu i właściwości poszczególnych części pracy oraz budowanie złożonych projektów przy użyciu prostych kształtów 3D.

Dynamiczna edycja

Aspire pozwala na dynamiczną edycję elementów 3D za pomocą myszy, jak również daje możliwość wprowadzania określonych wartości w celu manipulowania częścią.

Natychmiastowe aktualizacje podglądu

Zmiany kształtu, wysokości lub nachylenia są natychmiast aktualizowane w widoku 3D, pokazując dokładnie jak będzie wyglądał efekt końcowy. Dzięki temu nie musisz już zgadywać, jak tworzyć wysokiej jakości modele.

Dodaje możliwość tworzenia dwustronnych projektów w tej samej sesji. Pozwala to uniknąć konieczności posiadania 2 sesji, po jednej dla każdej strony.

Umożliwia użycie osi obrotowej (zwanej także 4. osią lub indeksatorem).

Oprogramowanie posiada kompleksowy zestaw narzędzi do rysowania, który pozwala łatwo tworzyć wektory od podstaw lub dodawać do importowanych danych.

Budowanie kształtów 3D z wektorów 2D za pomocą interaktywnych narzędzi do modelowania kształtów 3D ułatwia eksperymentowanie z różnymi ustawieniami i wynikami.

Opcje ścieżki narzędzia obejmują wszystkie typowe operacje trasowania 2D, 2.5D i 3D strategii obróbki. Wszystkie ścieżki narzędzia mogą być podglądane, aby pokazać, jak część będzie wyglądać, gdy jest rzeczywiście cięte.

W tym; Import ścieżek, drukowanie, miniatury plików, samouczki wideo, 64-Bit Support, Gadżety i więcej.

Obróbka części z dwóch stron

Obróbka dwustronna dodaje możliwość tworzenia projektów dwustronnych w tej samej sesji. Pozwala to uniknąć potrzeby posiadania 2 sesji, po jednej dla każdej strony.

Ustawienia zadania i materiału

W oknie dialogowym Job Setup, możesz wybrać czy chcesz utworzyć zadanie jednostronne, dwustronne czy obrotowe. Możesz to zmienić, wstecznie.

Zdefiniuj, jak chcesz obrócić materiał dla projektów dwustronnych w oknie dialogowym Job Setup (Ustawienia zadania). Wpływa to na pozycjonowanie wektorów i modeli, tak aby geometria po każdej stronie była tworzona w odpowiednich pozycjach względem strony przeciwnej.

Widok z wielu stron

Możesz zobaczyć geometrię przeciwnej strony używając skrótu klawiaturowego '=', lub poprzez menu 'Widok'.

W widoku 2D zobaczysz wektory strony przeciwnej, tak jakbyś patrzył na nie przez blok materiału.

W widoku 3D zobaczysz cały połączony model, tak jakby był on symulowany.

Importowanie modelu STL

Podczas importowania modelu STL (z włączoną opcją "Importuj obie strony") do projektu dwustronnego, każda strona modelu trafi na jedną stronę.

Możesz zaimportować cały model na każdej stronie, przesuwając płaszczyznę cięcia do samego dołu. Jest to przydatne podczas importowania modeli, które zawierają powierzchnie niewypukłe, takie jak płyta

Obróbka rotacyjna z zawijaniem

Umożliwia wykorzystanie osi obrotowej (zwanej również 4 osią lub indekserem). Gdzie można tworzyć projekty obrotowe i wizualizować pracę w środowisku wrapped, z możliwością tworzenia i symulacji ścieżek narzędzia w auto - wrapped symulacji.

Zadanie obrotowe i ustawienia materiału

W oknie dialogowym Job Setup (Ustawienia zadania) możesz wybrać, czy chcesz utworzyć zadanie jednostronne, dwustronne czy obrotowe. Można to zmienić z wyprzedzeniem.

Zdefiniuj wymiary cylindra, orientację zadania, sposób ułożenia widoku 2D i oś, wokół której będziemy się obracać.

Spiralne ścieżki narzędzia

Aby stworzyć ścieżkę narzędzia, która zawija się wielokrotnie, można stworzyć długi wektor pod pewnym kątem. Taki wektor jest odpowiednikiem paska tkaniny, gdy jest on odwijany z rolki.

Chociaż taka ścieżka narzędzia przekroczy obszar roboczy 2D zadania obrotowego, dzięki procesowi zawijania podczas symulacji i obróbki ścieżka narzędzia pozostanie w granicach materiału.

Rozwijanie wektora

Narzędzie rozpakowywania wektorów przekształca wektor w inny wektor odpowiedni do użycia z narzędziem zamiatania dwóch szyn w celu utworzenia modeli obrotowych z żądanego przekroju.

Jest to przydatne, gdy zamiast modelować profil wzdłuż osi obrotu, bardziej intuicyjne jest określenie pożądanego przekroju. Narzędzie przekształca wektor reprezentujący przekrój poprzeczny w wektor profilu, który może być następnie użyty w narzędziu do przeczesywania dwóch szyn.

Import modelu do projektu obrotowego

Oprogramowanie umożliwia importowanie pełnych modeli 3D z oprogramowania innych firm w celu rozwinięcia w pracy obrotowej, gdzie można pozycjonować i orientować model w widoku obrotowym.

Oprogramowanie umożliwia nie tylko importowanie pełnych modeli 3D do odwijania, ale także importowanie "płaskich modeli 3D" (modeli w stylu reliefowym), które można pozycjonować i symulować przed cięciem.

Narzędzia do rysowania i układania

Oprogramowanie posiada obszerny zestaw narzędzi do rysowania, które pozwalają na łatwe tworzenie wektorów od podstaw lub dodawanie do importowanych danych.

Tworzenie kształtów wektorowych

Oprogramowanie posiada obszerny zestaw narzędzi do rysowania, który pozwala na łatwe tworzenie wektorów od podstaw lub dodawanie do importowanych danych. Obejmują one opcje tworzenia standardowych kształtów (koło, elipsa, prostokąt, wielokąt i gwiazda) wraz z narzędziami do rysowania linii, krzywych i łuków. Istnieje również potężne narzędzie do tworzenia wektorowych tekstur dla paneli i tła. Narzędzia te mogą być kontrolowane za pomocą wpisywania, aby tworzyć obiekty o dokładnych rozmiarach lub mogą być używane dynamicznie za pomocą myszy, aby szkicować swoje dzieło. Narzędzia te wykorzystują również "przyciąganie", aby umożliwić wykorzystanie punktów na istniejących obiektach do "przyciągania" podczas rysowania wektorów.

Edycja i kadrowanie obrazów

Dzięki możliwości importowania map bitowych do programu, można dalej edytować importowane obrazy za pomocą narzędzia "Edytuj obraz", co pozwala na dostosowanie właściwości wizualnych wybranej mapy bitowej, umożliwiając regulację kontrastu, jasności i gamma dowolnego wybranego obrazu.

Do bitmap można również dodawać obramowania o różnych rozmiarach i promieniach w celach estetycznych. Bitmapy można również uczynić czarno-białymi. Program posiada również możliwość przycinania obrazów do dowolnego wektora pozwalając na usunięcie części obrazu, które nas nie interesują.

Śledzenie obrazu (wektoryzacja)

Śledzenie obrazu, znane również jako wektoryzacja, pozwala wziąć zaimportowany obraz, taki jak zeskanowany rysunek, projekt graficzny lub zdjęcie i przekonwertować kolory na kontury wektorowe. Te kontury mogą być następnie wykorzystane jako część projektu do tworzenia ścieżek narzędzi lub do generowania kształtów 3D za pomocą narzędzi do modelowania. Oprogramowanie będzie importować wiele formatów plików, w tym jpeg, bitmap, gif, png, tif, będzie również wyodrębnić obrazy z pliku PDF.

Zaawansowane narzędzia tekstowe

Zaawansowane narzędzia tekstowe pozwalają na dostęp do czcionek true type lub open type na komputerze, aby stworzyć kontury tekstu dla projektu. Ponadto oprogramowanie jest dostarczane z wyborem specjalistycznych czcionek do grawerowania jednosuwakowego / sztyftowego, które umożliwiają wydajną obróbkę podczas tworzenia takich rzeczy jak plakietki lub małe znaki.

Podczas tworzenia tekstu jesteś w stanie zobaczyć na żywo informacje zwrotne dotyczące tworzonego i edytowanego tekstu. Tekst może być kontrolowany za pomocą automatycznych opcji rozmiaru i układu. Jest wbudowany moduł sprawdzania pisowni, gdzie błędy będą podkreślone na czerwono, gdzie jesteś w stanie zlokalizować poprawną pisownię, jak również mając możliwość dodawania słów do słownika oprogramowania zbyt!

Istnieją również narzędzia edycyjne do dopasowania tekstu do krzywej i interaktywne łuki tekstowe i odstępy (kerning), gdzie tekst utrzymuje formatowanie, pozwalając łatwo dokonać edycji po tekst został utworzony. Tekst może być dynamicznie przeciągany wzdłuż krzywej, dzięki czemu można udoskonalić jego rozmieszczenie.

Import danych 2D (DXF, DWG, EPS, AI, SKP, SVG itd.)

Dane mogą być importowane z wielu innych programów projektowych przy użyciu różnych standardowych formatów plików. Należą do nich DXF, EPS, AI, SVG i SKP (SketchUp), jak również pliki PDF. Po zaimportowaniu, program posiada szeroką gamę narzędzi, aby praca z tymi danymi była jak najbardziej efektywna.

Bardzo ważnym zestawem narzędzi są te służące do identyfikacji zduplikowanych wektorów oraz identyfikacji i ponownego łączenia otwartych wektorów. Narzędzia te mogą zaoszczędzić wiele czasu podczas pracy z danymi o niskiej jakości, aby przygotować je do obróbki.

Oprócz importu wektorów z innych programów, oprogramowanie oferuje również możliwość eksportu danych w formatach DXF, EPS lub AI. Ta funkcja jest bardzo ważna, jeśli musisz udostępnić dane klientowi, aby mógł je wykorzystać do zaplanowania układu lub instalacji.

Podstawowe wymiarowanie

Narzędzia do wymiarowania umożliwiają tworzenie wielu różnych typów pomiarów na rysunku. Mogą one być zorientowane w dowolnym kierunku lub ustalone w poziomie lub w pionie. Istnieją również opcje dodawania wymiarów kątowych i łukowych. Możesz kontrolować wysokość tekstu, liczbę miejsc po przecinku i pozycję dla każdego z nich. Wymiary mogą być przyciągane do wektorów, wytycznych oraz narożników lub punktów środkowych każdej strony obszaru roboczego.

Przekształcanie i edycja wektorów

Czy twoje wektory projektowe zostały utworzone w oprogramowaniu lub importowane masz duży wybór opcji edycji, aby przygotować swoją część do tworzenia ścieżek lub modelowania. Wektory mogą być łatwo skalowane, przenoszone, odbijane, zniekształcane, grupowane, spawane, przycinane, filetowane, rozszerzane, przesuwane, wygładzane i łączone razem. Podobnie jak w przypadku narzędzi do rysowania, albo masz precyzyjną kontrolę nad wartościami edycyjnymi dostosuj wektory bardzo dokładnie, albo możesz użyć myszy do dynamicznego wprowadzania poprawek, aż twój układ będzie wyglądał poprawnie.

Układ wektorowy

Oprócz narzędzi do edycji, program posiada również narzędzia pozwalające na układanie części w prostokątnym układzie, aby stworzyć siatkę obiektów lub w układzie kołowym, aby stworzyć symetryczne układy wokół punktu centralnego. Podczas układania siatki można dostosować opcje odbicia lustrzanego i przesunąć naprzemiennie wiersze i kolumny, aby stworzyć bardziej złożone wzory układów.

Kształty wektorowe można również wklejać wzdłuż ścieżki innego wektora, określając odległość między każdą kopią lub po prostu dopasowując określoną liczbę do obiektu prowadzącego.

Zarządzanie warstwami

Warstwy są bardzo skutecznym sposobem na utrzymanie porządku w danych 2D, jednym z głównych zastosowań jest umożliwienie tymczasowego ukrycia danych, z którymi aktualnie nie pracujesz. Warstwy mogą być również używane do grupowania wektorów, które mogą być używane do modelowania powiązanych kształtów w projekcie 3D, aby ułatwić pracę nad małą częścią w czasie.

Możliwość powiązania ścieżek narzędziowych z określonymi warstwami i typami danych oznacza, że można tworzyć Szablony ścieżek narzędziowych, które mogą być przypisane do innych części, które mają tę samą strukturę warstw. Jest to szczególnie potężne dla aplikacji takich jak Cabinet Making, gdzie różne projekty mogą być automatycznie obrabiane po ustawieniu szablonu.

Obsługa wielu arkuszy

Możesz nie tylko organizować swój projekt na warstwach, ale także korzystać z wielu arkuszy w swoich projektach, aby pomóc w zarządzaniu i organizowaniu pracy na podstawie każdego arkusza podczas pracy z wieloma materiałami w swoich projektach. Każdy arkusz może mieć swoje własne wymiary i ustawienia, co czyni go idealnym rozwiązaniem, gdy pracujesz nad projektem wymagającym użycia wielu materiałów. Zakładka arkuszy zawiera listę wszystkich bieżących arkuszy i pozwala na ich tworzenie, aktualizację i usuwanie. Można tworzyć arkusze o różnych rozmiarach i grubościach, jak również mając możliwość kontrolowania wyglądu materiału dla każdego arkusza, aby lepiej wizualizować swoje ścieżki narzędzia jako część całego projektu. Wszystkie arkusze w ramach projektu mogą być zarządzane indywidualnie lub zbiorczo, co ułatwia zmianę rozmiaru lub aktualizację określonego wyboru arkuszy.

Linijki, Siatki i Wytyczne

Linijki, Siatka przyciągania i Wytyczne pomagają znacznie uprościć rysowanie wektorowe i układ części 3D. Opcje te mogą być włączane/wyłączane w zależności od potrzeb. W połączeniu z opcjami przyciągania, które automatycznie wykrywają i przyciągają kursor do kluczowych regionów projektu, narzędzia te ułatwiają tworzenie bardzo dokładnych części.

Tworzenie tekstury wektorowej

Powtarzające się wzory wektorowe mogą być szybko utworzone przy użyciu narzędzia "Utwórz teksturę wektorową". Łatwo jest modyfikować ustawienia, aby stworzyć nieskończoną liczbę odmian od regularnych wzorów fal do nierównych, naturalnie wyglądających linii ziarna.

Te wektory mogą być obrabiane przy użyciu ścieżek narzędziowych profilu i tekstury, aby stworzyć dekoracyjne panele o falistej fakturze, jak również efekty drewnopodobne i piaskowe. Można je również rzutować na powierzchnię 3D, aby dodać jeszcze więcej różnorodności.

Inteligentne przyciąganie

Pozwala to na przyciąganie do linii i przedłużeń, które niekoniecznie istnieją jako geometria. Zmniejsza to potrzebę tworzenia geometrii konstrukcyjnej i byłoby pomocne przy wyrównywaniu wektorów lub węzłów.

Szybkie klawisze

Pozwala to na dodanie większej precyzji do procesu tworzenia i edycji kształtów poprzez umożliwienie wpisywania wartości podczas tworzenia geometrii. Jest to obsługiwane przy tworzeniu kół, elips, prostokątów, wielokątów, gwiazd, polilinii oraz podczas edycji węzłów lub przekształcania wektorów.

Na przykład, podczas przeciągania, aby utworzyć okrąg, możesz wpisać '3R', aby utworzyć okrąg o promieniu 3. Albo, również podczas przeciągania, możesz wpisać '3D', aby utworzyć okrąg o średnicy 3

Walidator wektorów

Walidator wektorów jest przeznaczony do pomocy w znalezieniu problemów z konturami po imporcie plików, które zatrzymują tworzenie ścieżki narzędzia, takich jak nakładające się kontury lub przecięcia. Wskazuje on również przęsła o zerowej długości.

Modelowanie 3D

Budowanie kształtów 3D z wektorów 2D za pomocą interaktywnych narzędzi do modelowania kształtów 3D ułatwia eksperymentowanie z różnymi ustawieniami i wynikami.

Tworzenie kształtów z konturów wektorowych

Funkcja tworzenia modelu kształtu natychmiast dodaje kształt 3D do zamkniętego zarysu wektorowego na podstawie profilu zakrzywionego, kątowego, wklęsłego, gładkiego, planarnego (płaskiego) lub niestandardowego, który można utworzyć z wektora, co pozwala na nieograniczony zestaw opcji profilu. Kształty te mogą być kontrolowane poprzez regulację wartości kąta i wysokości.

Twój projekt 3D aktualizuje się natychmiast, pokazując, jak wygląda Twój model podczas eksperymentowania z różnymi kształtami, wysokościami, pochyleniami, zanikami i trybami łączenia. Pozwala to na szybkie zdefiniowanie kształtu, który rzeczywiście chcesz.

Po wygenerowaniu kształt jest dodawany do drzewa komponentów i może być dalej edytowany i łączony z innymi kształtami, aby stworzyć gotową część 3D.

Przeczesywanie dwóch szyn

Przesuwaj wzdłuż dwóch szyn wektorowych, aby modelować kształty 3D w oparciu o jeden lub więcej kształtów przekroju. To potężne narzędzie może być używane do tworzenia dokładnych kształtów geometrycznych, takich jak granice lub może być używane do tworzenia płynących kształtów organicznych, takich jak liść lub dekoracyjny kwiat.

Opcje tego narzędzia obejmują:

    Kontrolowanie kierunku szyn napędowych
    Skalowanie do określonej wysokości
    Dynamiczne przeciąganie lub zatrzaskiwanie dokładnej pozycji każdego przekroju poprzecznego w celu zdefiniowania pożądanego kształtu
    Łączenie odpowiednich węzłów na pasujących szynach napędowych w celu utworzenia narożników w stylu ukośnym.
    Wypełnianie środka zamkniętej szyny w celu utworzenia kształtów panelowych

Wyciskanie i splatanie

Ekstrudowanie i splot pozwala na użycie jednego lub więcej wektorów jako szyn napędowych i ekstrudowanie wzdłuż nich wektorowych przekrojów lub istniejących elementów 3D. Oprócz standardowego wytłaczania funkcja posiada opcję automatycznego tworzenia efektu splotu w miejscach, gdzie szyny napędowe zachodzą na siebie.

Narzędzie zawiera wiele opcji pozwalających kontrolować sposób przepływu kształtu i uzyskany efekt końcowy. Różnorodność form 3D, które mogą być tworzone za pomocą tego narzędzia, waha się od prostych liniowych wytłoczeń aż do niezwykle złożonych ozdobnych kształtów tkanych i z pewnością kwalifikuje się jako jedno z najbardziej potężnych narzędzi w programie.

Obracaj i kręć

Łatwo twórz profile wyoblone za pomocą narzędzia do modelowania wyoblania i obracania.

Narzędzie do obracania bierze profil i obraca go, jak tokarka lub koło garncarskie, aby stworzyć zaokrąglony, symetryczny element. Do użycia narzędzia potrzebny jest tylko profil, który ma być obrócony. Profil ten powinien reprezentować zewnętrzną granicę kształtu, który chcesz utworzyć.

Interaktywne rzeźbienie i mieszanie

Potężne narzędzia Aspire do rzeźbienia 3D zapewniają pełną elastyczność podczas modyfikowania projektów. Modelami można manipulować jak kawałkami wirtualnej gliny, aby wygładzić krawędzie i nieciągłości, a także dodać dodatkowe szczegóły, co pomaga stworzyć autentyczny "ręcznie rzeźbiony" wygląd modeli. Funkcja ta odróżnia Aspire od typowych modelarzy komputerowych, ponieważ tego typu dynamicznej edycji nie można odtworzyć za pomocą standardowych programów do modelowania powierzchniowego lub bryłowego CAD/CAM.

Narzędzie Sculpting pozwala interaktywnie modyfikować projekty 3D za pomocą narzędzi rzeźbiarskich z kontrolą nad wielkością i siłą pędzla oraz opcjami,

    wygładzania, rozmazywania, usuwania i wymazywania z opcjami podnoszenia, obniżania lub mieszania zmian.

Narzędzie do rzeźbienia pozwala na użycie dowolnego modelu jako pędzla do rzeźbienia, dając nieograniczony wybór stylów pędzli, które odpowiadają Twoim potrzebom. Opcja pędzla składowego może być użyta jako część narzędzi osadzania i usuwania, gdzie pędzel pozostawi w modelu kompozytowym odcisk symulujący przepychanie pędzla składowego przez powierzchnię podczas przeciągania oraz efekt stemplowania podczas klikania!

Możesz również skorzystać z opcji dynamicznego obrotu, która inteligentnie obraca pędzel w kierunku, w którym rzeźbisz. Pędzel niestandardowy pozwala łatwo dodać teksturę i szczegóły do modelu kompozytowego.

Opcja zachowania przezroczystości ogranicza zmiany rzeźbiarskie tylko do powierzchni modelu 3D i nie "wylewa się" na otaczającą go płaską płaszczyznę.

Opcja Pokaż tło w skali szarości pozwala zobaczyć obraz modelu w skali szarości wyświetlany na ekranie rzeźbienia. Oznacza to, że lepiej widać, jak zmiany rzeźbienia wpływają na cały model. Możesz również zdecydować się na nakładanie obrazu bitmapy podczas rzeźbienia, co pozwala na łatwe odniesienie się do oryginalnego materiału.

Jeśli bitmapa jest wybrana podczas otwierania tego narzędzia, zostanie ona nałożona na rzeźbiony model, co pomoże Ci dokładniej rzeźbić.

Funkcja Cofnij pozwala na stopniowy powrót do pierwotnego stanu wyrzeźbionych zmian. Pozwala to na cofnięcie zmian w określonych obszarach lokalnych bez konieczności cofania zmian dokonanych w całym modelu.

Rzeźbienie może być kontrolowane za pomocą myszy lub nawet tabletu piórkowego (np. Wacom), a w stosownych przypadkach komputerów PC, które wykorzystują ekran dotykowy.

Utwórz obszar tekstury

Ta funkcja pozwala na stworzenie powtarzającego się wzoru lub tekstury. Wymaga ona pojedynczego elementu "kafelka" i opcjonalnie jednego lub więcej zamkniętych wektorów brzegowych, które definiują region, w którym ma się odbywać kafelkowanie.

Formularz tworzenia obszaru tekstury pozwala określić odstępy i nakładanie się każdego kafelka, wprowadzić "przesunięcie" dla każdego kolejnego wiersza lub kolumny wzoru i kontrolować "symetrię" lub odbicie kafelków. To zapewnia potężną kontrolę, aby zrobić niesamowitą liczbę odmian do swojego wzoru i stworzyć kilka bardzo ciekawych efektów. Wzór jest dynamicznie aktualizowany w miarę dokonywania zmian, można nawet dostosować rozmiar i położenie oryginalnej "płytki" w dowolnym momencie

40 modeli zostało stworzonych specjalnie do użytku z tym nowym narzędziem i są dostarczane z oprogramowaniem jako część dołączonych klipartów. Oprócz tych wstępnie utworzonych modeli można również tworzyć nowe elementy lub edytować istniejące, aby użyć tej funkcji, więc potencjał tworzenia paneli architektonicznych, tła znaków, tekstur dekoracyjnych lub innych zastosowań jest nieskończony.

Import modeli 3D (STL, OBJ, 3DM itp.) i clipartów (V3M)

Importuj pojedynczy plik siatki 3D utworzony w innych programach CAD takich jak,

    Rhino 5, SolidWorks, AutoCAD, Silo, MOI, Blender, SketchUp itp.
    Formaty plików STL, 3D DXF, OBJ, 3DS, VRML, 3DM, SKP

Interaktywnie zmieniaj rozmiar i orientację importowanych modeli 3D.

Interaktywnie obracaj pliki siatki 3D do wymaganej orientacji w celu dodania do projektu.

Błyskawiczna konwersja projektów z podniesionych modeli do zagłębień formy.
Łatwe w użyciu interaktywne narzędzia typu "przeciągnij i upuść", rozmiar, odbicie lustrzane i obrót pozwalają na edycję projektów 3D clipart, aby natychmiast stworzyć nieograniczone warianty projektu.

Segmentacja 3D

Podczas importu modeli 3D innych firm masz możliwość segmentacji modelu na części do montażu, aby zminimalizować utratę szczegółów (podcięcia), które mogą wystąpić podczas importu. Możesz interaktywnie segmentować model z poziomu widoku 3D, gdzie możesz kontrolować pozycję i kąt płaszczyzny segmentu. Części mogą być łatwo wizualizowane indywidualnie i w formacie układu, dzięki czemu można zobaczyć, jak modele będą importowane jako relief przed importem.

Tekstury 3D z obrazów

Importuj pliki graficzne 2D (kolorowe i czarno-białe) - BMP, JPG, TIF, GIF i natychmiast przekształcaj je w tekstury 3D, które mogą być nakładane na lub za modelami 3D i obrabiane jako część Twojego projektu.

Aspire może być używany do budowania nieskończonej ilości tekstur 3D z importowanych obrazów. Tekstury te mogą być łączone z innymi kształtami 3D w projekcie, a także mogą być interaktywnie edytowane do dowolnego rozmiaru lub wysokości, jak również mogą być rzeźbione lub wygładzane w celu dostosowania ich ostatecznego wyglądu przed utworzeniem ścieżki narzędzia.

Funkcja ta może być również używana do tworzenia wysokiej jakości litofanów (backlit machined zdjęcia).

Edycja komponentów 3D

Kształty mogą być łatwo skalowane, przesuwane, odbijane i grupowane. Możesz również utworzyć granicę wektorową wokół wybranych komponentów, co jest przydatne, gdy chcesz uzyskać wektor graniczny modelu złożonego. VCarve pozwala także na wygładzanie obiektów 3D za pomocą narzędzia smooth.

Plastrowanie reliefowe

Oprogramowanie posiada narzędzie do Z-slice części do tworzenia oddzielnych modeli, jeśli rozmiar CNC, narzędzia lub materiał ogranicza głębokość części można wyciąć. Narzędzie to umożliwia wybór grubości poszczególnych plastrów, które można dostosować i zwizualizować w widoku 3D, co daje maksymalną kontrolę nad tym, jak model jest krojony do obróbki. Pomaga to zapewnić, że nie ma cienkich plasterków, które mogą być problematyczne z punktu widzenia maszyny i montażu.

Model odsunięty

Narzędzie Offset modelu tworzy przesunięcie 3D modelu złożonego. Może to być użyte do powiększenia lub zmniejszenia rozmiaru modelu. Jednym z zastosowań tego narzędzia jest tworzenie grubości ścianki pomiędzy wewnętrzną i zewnętrzną częścią prasy, formy lub matrycy, aby dostosować ją do formowanego materiału.

Edycja komponentów 3D

Wiele z narzędzi do edycji wektorowej, które mogą być używane na danych 2D w Aspire, mogą być również używane do edycji komponentów 3D. Kształty mogą być łatwo skalowane, przesuwane, odbijane, zniekształcane, grupowane, przycinane i kadrowane. Aspire pozwala również na wygładzenie obiektu 3D lub dodanie szkicu, który tworzy skośne ściany na części (dobre dla form próżniowych). Inne funkcje obejmują narzędzie do wytłaczania, które pozwala zredukować wysokość modelu przy jednoczesnym zachowaniu ważnych szczegółów powierzchni, narzędzie "zamień poniżej", które pozwala przyciąć (lub spłaszczyć) spód elementu lub wielu elementów i wiele innych.

Manipulacja komponentami w widoku 3D

Wiele narzędzi do dynamicznej edycji komponentów jest dostępnych bezpośrednio z widoku 3D. Dzięki temu obiekty 3D mogą być przesuwane, skalowane i obracane. Dodatkowo można regulować sposób ich łączenia z innymi kształtami, a także ich wysokość, a nawet dodawać pochylenie lub zanikanie.

Edycja komponentów w widoku 3D pozwala szybko i łatwo zobaczyć natychmiastowy efekt zmian w modelu kompozytowym, a tym samym skrócić czas tworzenia układu 3D.

Tryb lustrzany

Ta funkcja pozwala zdefiniować poziom komponentów tak, by odbijały one wszystkie swoje komponenty w określony sposób, w oparciu o typ lustra. Pozwala to na łatwe budowanie symetrycznych układów.

Przycinanie poziomu

Tryb obcinania poziomu pozwala w prosty sposób ograniczyć tworzony model do wybranej granicy. Użyj wektorów do zdefiniowania granicy, a zawartość Twojego poziomu zostanie dynamicznie przycięta tak, że zachowane zostanie tylko to, co znajduje się wewnątrz wektorów. Ułatwia to składanie różnych modeli i pozwala na zmianę rozmieszczenia elementów i zobaczenie rezultatów przycinania w miejscu.

Menedżer komponentów 3D

Nasze unikalne podejście do modelowania oparte na "komponentach" daje ogromną elastyczność podczas tworzenia złożonych projektów. Możliwość pracy na małych, prostych elementach ułatwia budowanie elementów potrzebnych do stworzenia złożonej pracy. Daje to również możliwość dalszej edycji poszczególnych części projektu w miarę jego rozbudowy. Takie podejście jest szczególnie przydatne, gdy trzeba wprowadzić zmiany w projekcie w oparciu o opinie klientów.

Za pomocą menedżera komponentów (drzewa komponentów) poszczególne obiekty 3D mogą być dostosowane do zmiany sposobu ich interakcji ze sobą w ramach projektu. Mogą one być dalej organizowane poprzez użycie "poziomów" do tworzenia podzespołów kształtów, które najpierw łączą się ze sobą, zanim zostaną dodane do ogólnego kształtu modelu.

W miarę dokonywania zmian w komponencie model 3D będzie się aktualizował, aby natychmiast pokazać efekty Twoich wyborów, ułatwiając iterację przez różne opcje projektowe.

Inteligentny format plików Clipart - 3DClip

Specjalny format plików 3DCLIP firmy Aspire pozwala zapisać jeden lub więcej komponentów 3D jako model, który zachowuje poszczególne elementy składowe użyte do jego stworzenia. Zamiast zapisywać kilka pojedynczych plików, aby pokryć wszystkie permutacje, pozwalają one na eksport pojedynczego pliku clipart, który zachowuje strukturę komponentów. Widoczność poszczególnych elementów może być zmieniana, nawet po zaimportowaniu projektu do nowego modelu. Jest to w efekcie sposób na tworzenie "inteligentnych klipartów".

Komponent, grupa komponentów, poziom lub widoczny model kompozytowy mogą być wyeksportowane z każdej sesji programu Aspire, aby dodać je do swojej biblioteki clipartów, a następnie zaimportować i ponownie wykorzystać całość lub część w innym projekcie.

Przeglądarka klipartów

Zakładka clipart zapewnia szybki i wygodny dostęp do plików Vectric zawierających elementy 3D lub grafiki wektorowe 2D. Dzięki temu można łatwo ponownie wykorzystać wcześniej utworzone kształty w nowych projektach.

Zakładka ta zawiera przeglądarkę bibliotek, która pozwala na dodawanie folderów zawierających komponenty 3D do programu lub można skorzystać z opcji plików lokalnych, która pozwala na szybki podgląd zawartości kilku folderów z komponentami 3D w jednym miejscu.

Zakładka clipart pozwala również na dostęp do clipartów online dostarczanych bezpłatnie z oprogramowaniem, gdzie cliparty można pobrać bezpośrednio z uruchomionego oprogramowania (pod warunkiem posiadania dostępu do internetu). Oprogramowanie zawiera podglądy klipartów, do których masz prawo, a przy dostępie do Internetu możesz pobrać klipart bezpośrednio do oprogramowania, co ułatwia pracę.

Oprogramowanie daje możliwość wyboru, czy wyświetlić tylko zawartość bieżącego folderu lub do 3 podfolderów, jak również ułatwiając dostęp do wielu modeli jednocześnie.

Możesz "przeciągnąć i upuścić" miniaturkę do widoku 2D lub 3D, a wybrany obiekt zostanie zaimportowany w miejscu upuszczonej miniaturki i dodany do drzewa komponentów modelu.

Zakładka clipart to świetny sposób na przeglądanie i wybieranie darmowych clipartów, które są dołączone do zakupu. Oprócz darmowych klipartów, nasza siostrzana firma Design & Make posiada wiele profesjonalnie stworzonych klipartów gotowych do obróbki CNC, które można zakupić. Odwiedź Design & Make tutaj designandmake.com/ aby dowiedzieć się więcej.

Darmowe kliparty 3D (warte ponad 2.000$)

Pobranie VCarve zawiera dużą różnorodność plików clipart 2D i 3D, które mogą być używane jako takie, we własnych projektach lub edytowane w celu stworzenia własnych wariacji.

Pliki zawierają mieszankę formatów. Grafika 2D (150 elementów) pochodzi w formacie CRV, w tym podstawowe kształty, układy gier, profile form, stylizowany tekst i inne. Pliki 3D są w formacie V3M.

Ponad 150 modeli to komercyjnej jakości cliparty 3D z Design & Make. Każdy z nich jest przedstawiony w 3 różnych stylach, podniesione, dished i zagłębione (więc faktycznie 450 + warianty), koszt detaliczny do zakupu tylko te pliki byłoby ponad $ 2,000, jeśli kupił z Design & Make stronie.

Design & Make

Design & Make posiada bibliotekę ponad 2500 wysokiej jakości, gotowych do CNC, wymiarowych modeli clipartów.

Znajdziesz tu wybór reliefowych clipartów, mini projektów i kolekcji, które zaspokoją każdą potrzebę projektu CNC. Można je kupić, pobrać i rzeźbić jako pojedyncze modele lub łączyć w celu stworzenia bardziej złożonych projektów.

Ścieżki narzędzia

Opcje ścieżki narzędzia obejmują wszystkie typowe operacje trasowania 2D, 2.5D i 3D strategie obróbki. Wszystkie ścieżki narzędzia mogą być podglądane, aby pokazać, jak część będzie wyglądać, gdy jest rzeczywiście cięte.

Ustawienie materiału

Odniesienie oprogramowania do tego, jak twoje CNC będzie ustawione jest jednym z najważniejszych elementów procesu. Podsumowanie ustawienia materiału jest wyświetlane na górze zakładki ścieżki narzędzia, co pozwala na szybkie sprawdzenie ustawień przed rozpoczęciem obliczania ścieżek. Każda z tych wartości może być łatwo dostosowane do zmiany odniesienia narzędzia do jego X,Y lub Z zerowej lokalizacji, przenieść pozycję modelu w materiale, dostosować pozycję, gdzie maszyna zaczyna od lub określić odległość, aby zapewnić narzędzie podnosi się nad każdym mocowania, które jest używane.

Profilowanie produkcyjne 2D

Wykorzystując strategię profilowania ścieżek narzędziowych, obiekty mogą być wycinane szybko i efektywnie. Wystarczy wybrać kształty wektorowe, które chcesz profilować, wybrać narzędzie z bazy danych narzędzi, a oprogramowanie zrobi resztę. Profilowanie automatycznie wyrównuje promień narzędzia i sortuje zagnieżdżone kształty, aby zapewnić, że wewnętrzne kształty, takie jak środek litery "O" są cięte przed zewnętrznym kształtem (więc części nie są zwolnione z materiału przed ich cięciem). Pełna kontrola kierunku cięcia jest oferowana wraz z automatyczną lub ręczną kontrolą punktu wejścia narzędzia dla każdego kształtu.

Obróbka profili obejmuje opcje cięcia produkcyjnego, które zapewniają, że części mogą być utrzymywane w miejscu i dokładnie obrabiane z wysokiej jakości krawędziami i szczegółami narożników.

    Klapki 3D dla gładszego profilowania oraz zaawansowane opcje automatycznego pozycjonowania, aby utrzymać części w miejscu podczas obróbki.
    Odległość wejścia/wyjścia i nadcięcia, aby zapobiec pojawieniu się śladów przebicia na elementach
    Zaawansowane opcje rampy kontrolujące sposób wejścia frezu w materiał, redukujące nagrzewanie się i zużycie frezu
    Profilowanie wokół zewnętrznych / wewnętrznych kształtów otwartych
    Ostre wewnętrzne i zewnętrzne fazowane krawędzie i narożniki
    Naddatek na ostatnie przejście

Wycięcia mogą być wykonywane w wielu przejściach w zależności od maksymalnej głębokości cięcia użytego narzędzia, a dodatni lub ujemny naddatek może być określony w celu "niedocięcia" lub "przecięcia" kształtu w razie potrzeby. Liczba przejść podczas cięcia może być edytowana bardzo dokładnie, aby umożliwić bardzo cienkie cięcia końcowe lub indywidualne dodawanie lub usuwanie poszczególnych głębokości cięcia.

Oddzielny dodatek ostatniego przejścia może być określony dla ostatniego przejścia w ścieżce narzędzia profilu. Jeśli ten dodatek jest podany, a następnie wszystkie, ale ostatni przejazd będzie over-cut przez określony dodatek z ostatniego przejścia jest tylko przejście, które tnie do rzeczywistej krawędzi części. To może znacznie poprawić wykończenie na krawędzi cięcia.  

Kolejną potężną funkcją jest możliwość określenia, że wymagane są kwadratowe narożniki. Jest to często używane podczas profilowania z v-bit narzędzie, gdzie z konwencjonalną ścieżką narzędzia będzie "toczyć" wokół ostrego rogu zewnętrznego pozostawiając promień na górze fazy utworzonej przez narzędzie, z "kwadratowe rogi" opcja zostanie utworzony kątowy fazę zamiast.

Ścieżka narzędzia profilu jest prawdopodobnie najważniejszą dostępną opcją ścieżki narzędzia. Jest on używany do niektórych z najprostszych i najbardziej złożonych rzeczy, które można zrobić z CNC. Oprogramowanie zostało skonstruowane tak, aby umożliwić dostosowanie, czy chcesz tylko proste opcje dla szybkiego cięcia lub czy chcesz uzyskać dostęp do bardziej zaawansowanych funkcji do kontroli cięcia na danym materiale. Pozwala to zarówno nowym jak i doświadczonym użytkownikom zdecydować, ile informacji muszą być przedstawione podczas tworzenia tej często używanej funkcji.

Szybka i wydajna obróbka kieszeni - optymalizuje użycie wielu narzędzi

Ścieżka narzędzia kieszeni sprawia, że obróbka materiału z dala od wnętrza kształtu wektorowego jest wydajna i łatwa do osiągnięcia. Wystarczy wybrać wszystkie wektory definiujące kształty, które chcemy wyciąć, a program posortuje wektory, aby automatycznie zidentyfikować wyspy i przesunąć granice dla wybranego promienia narzędzia.

Ścieżka 2D kieszeni ma możliwość kontrolowania głębokości przejścia bardzo dokładnie, albo automatycznie na podstawie ustawień narzędzia lub w razie potrzeby użytkownik może określić dowolną kombinację głębokości dla danego narzędzia.

Albo wspiąć lub konwencjonalne kierunki cięcia mogą być określone w celu uzyskania najlepszego wykończenia krawędzi dla wyboru materiału i frezu. Narzędzie może być również wprowadzane do pracy w celu zmniejszenia naprężeń podczas wchodzenia w materiał.

Obsługa łuku spiralnego

Przedstawiaj łuki spiralne w sposób zrozumiały dla Twojej maszyny. Zapewnia to gładsze cięcia i mniejsze rozmiary plików.

Łuki spiralne są jak zwykłe łuki widziane w 2D, ale gdzie początek z i koniec z różnią się. Są one zwykle spotykane w ścieżkach narzędzia, gdzie występuje ramping.

Wiercenie

Niezależnie od tego czy wiercisz pojedynczy otwór czy setki, wystarczy wybrać wektory reprezentujące otwory, a program wywierci środek każdego wektora na określoną głębokość. Funkcja grupowania ułatwia powiązanie wszystkich wektorów dla danej strategii ścieżki narzędzia razem, więc tylko jeden musi być wybrany. Baza danych narzędzi zawiera dedykowany typ narzędzia do wiercenia, dzięki czemu prawdziwa geometria narzędzia może być widoczna w podglądzie ścieżki narzędzia.

Jak również pojedynczy Z zagłębienia masz również możliwość aktywowania wiercenia dziobu, który wierci do określonej głębokości, wycofuje narzędzie, aby usunąć wióry, wierci w dół do następnego kroku, wycofuje narzędzie i tak dalej, aż wymagana głębokość wykończenia jest osiągnięta.

Ścieżka narzędziowa do frezowania gwintów

Ścieżka narzędziowa frezowania gwintów pozwala na obróbkę otworów pod śruby o standardowym rozmiarze w metalach, drewnie i akrylu, a także jest przydatna do tworzenia ozdobnych łączników do drewna.

Ścieżka frezowania gwintów ma możliwość tworzenia zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych gwintów, na przykład jeśli chcesz stworzyć wgłębienie do wkręcenia czegoś lub jeśli chcesz stworzyć zewnętrzny gwint na czymś takim jak śruba!

Auto-inlay Ścieżki narzędziowe

Opcje automatycznej ścieżki narzędzia nakładania obliczają ścieżki narzędzia wycięcia profilu i kieszeni dla części, które muszą być zmontowane w celu wykonania wkładek i płytek.

    Automatyczna kompensacja promienia frezu na obszarach narożnych, aby zapewnić, że męskie kształty będą pasować do żeńskich kieszeni lub wgłębień
    Opcja tolerancji, aby zapewnić wystarczającą "szczelinę", aby umożliwić dopasowanie części do siebie
    4 różne opcje inkrustacji, które zostały zaprojektowane tak, aby obróbka inkrustacji była bardzo prosta i łatwa (prosta, schodkowa, z kieszenią i otworem)
    Idealna opcja ścieżki narzędzia dla producentów znaków, stolarki, tworzyw sztucznych i stałych powierzchni, którzy muszą wyciąć części, które pasują blisko siebie

Quick Engrave dla narzędzi diamentowych do przeciągania

Quick Engrave może być używany do tworzenia ścieżek narzędziowych dla diamentowych narzędzi przeciągających. Jest to typowe zastosowanie do znakowania produktów grawerowanych, takich jak prezenty, nagrody, plakietki, odznaki, długopisy, trofea itp.

Precyzyjne V-Carving

V-Carving wykorzystuje frez o stałym kącie nachylenia, który jest przesuwany ze zmienną głębokością, aby stworzyć efekt rzeźbienia 3D na stanowisku pracy, podobnie jak w przypadku ręcznej pracy rzemieślnika. Oprogramowanie automatycznie oblicza ścieżkę zdefiniowaną przez kombinację kąta podanego narzędzia oraz szerokości i kształtu obrabianych wektorów.

Niezwykle szybki i solidny silnik Vectric VCarving z łatwością radzi sobie ze złożonymi projektami, zapewniając zarówno dużą szybkość obliczeń, jak i solidną obsługę niedoskonałych danych.

Oprócz prostego VCarving, oprogramowanie obsługuje wiele zaawansowanych strategii VCarving, takich jak "płaskie dno" VCarving. Opcjonalnie można użyć wielu narzędzi do grawerowania, co zmniejsza zarówno czas obróbki jak i zużycie narzędzi.

Opcja użycia wektorowych punktów startowych pozwala wybrać pozycje, w których narzędzie wejdzie w materiał. W niektórych zastosowaniach może to pomóc zredukować obciążenie i potencjalne oznakowanie gotowej części, powstałe w wyniku wibracji narzędzia podczas zagłębiania się w głęboki obszar.

Kolejną zaawansowaną możliwością jest wsparcie dla VCarving obszarów szerszych niż narzędzie poprzez wykonanie wielu przejść w celu osiągnięcia wymaganej głębokości. Jest to wykonywane automatycznie przez oprogramowanie, gdy rzeźbiony obszar jest głębszy niż maksymalna głębokość cięcia narzędzia.

Ścieżki frezowania - Ramp In/Out

Fluting jest specjalnym typem ścieżki narzędziowej do cięcia stożkowych rowków, często znanych jako "flety", przez rampę frezu do i z materiału. Kiedy używamy tej ścieżki program prowadzi narzędzie wzdłuż środka wektora dając kontrolę nad sposobem w jaki narzędzie wchodzi na początek i koniec każdego wybranego obiektu. To ma wiele ciekawych zastosowań poza tylko standardowych zastosowań można oczekiwać dla tego typu operacji.

Idealny dla:

    Obróbka drewna i obróbka powierzchni litych.
    Flety na kolumnach i kominkach
    Rowki odpływowe na zlewozmywakach kuchennych i urządzeniach prysznicowych
    Możliwości wprowadzenia i wyprowadzenia rampy w celu stworzenia unikalnych efektów dekoracyjnych

Efektywna ścieżka narzędzia tekstury

Panele teksturowane są często wybierane przez projektantów wnętrz i architektów, a tekstury są również bardzo przydatną opcją do tworzenia tła na znakach wymiarowych. Vectric posiada unikalne podejście do generowania unikalnych, "ręcznie rzeźbionych" tekstur, które nadal są niezwykle wydajne.

Po określeniu narzędzia (zwykle spiczasty lub okrągły profil), masz różne ustawienia, które można ustawić, aby stworzyć charakterystykę ścieżki narzędzia tekstury. Aby dać te tekstury bardziej naturalny i mniej maszynowo wygląd można ustawić różne poziomy losowości. Ścieżka narzędzia będzie replikować ten sam rodzaj ruchu, który zostałby wykonany przez kogoś używającego dłuta do rzeźbienia nakładających się uderzeń w materiał. Tworzenie tego jako ruch ścieżki narzędzia (a nie jako model 3D) zminimalizuje ręczne wykańczanie, a także czas obróbki wymagany do wycięcia tego.

Tekstury mogą być również "przycięte" do granicy wektorowej pozwalając na tworzenie tego typu wykończenia w obszarze tła pracy. Jest to wygląd bardzo popularny wśród producentów znaków używających oprogramowania Vectric.

Obróbka wypukłych pryzmatów

Strategia obróbki Raised Prism jest idealna do wycinania wysokiej jakości wypukłych napisów i kształtów na znakach dla restauracji, hoteli, barów itp. które wyglądają na wykonane ręcznie.

    Rzeźbienie Raised Prism wykorzystuje kąt boczny frezów V, aby szybko uformować skośne boki wokół wybranych kształtów.
    Automatycznie oblicza grubość materiału wymaganą do utworzenia pełnej pryzmy na podstawie rozmiaru zadania i kąta frezu.
    Oblicza wiele przejść Z, gdy wymagana jest obróbka zgrubna w celu usunięcia materiału wokół kształtu pryzmy.
    Zazwyczaj używane podczas wycinania wypukłych napisów na znakach.

Ścieżka narzędzia do formowania

Funkcja ta generuje wydajną i gładką ścieżkę narzędzia do cięcia kształtów 3D, takich jak listwy, łuki i ramy, które mają stały przekrój. Kształt jest określany przez wybranie dwóch wektorów; pierwszy będzie reprezentował krzywą napędową kształtu, a drugi definiuje Przekrój, który w efekcie będzie wytłaczany wzdłuż krzywej napędowej, aby utworzyć kształt po obróbce.

Funkcja Ścieżka formowania pozwala na określenie dwóch narzędzi, jednego do "zgrubnego" usunięcia większości materiału za pomocą większego narzędzia, a następnie drugiego do "wykończenia".

Ścieżka narzędzia formowania ma kilka sprytnych opcji, aby jeszcze bardziej poprawić wykończenie i wydajność. Dla narzędzia "Wykończenie" można zdecydować się na "Zmienny krok", może to być używane do poprawy wykończenia na kształtach, które mają wiele stromych kątów lub krzywych na przekroju. Dla narzędzia "Zgrubne" można wybrać, aby wstępnie wykończyć wszystkie płaskie (poziome) obszary na przekroju poprzecznym, które są powszechne w wielu kształtach formowania. Użycie tej opcji pozwala również uniknąć tworzenia ścieżki narzędzia "Wykończenie" w tych płaskich obszarach, co zwiększa oszczędność czasu podczas obróbki.

Ścieżka narzędzia fazowania/przeciwpogłębiania

Ścieżka narzędziowa fazowania pozwala na łatwe tworzenie fazek przy użyciu v-bitów lub narzędzi z końcówką kulistą do tworzenia dekoracyjnych krawędzi, a także jest świetnym sposobem na tworzenie otworów z pogłębieniem.

Strategia ścieżki narzędzia Photo VCarving

Użyj strategii ścieżki narzędzia PhotoVCarving do konwersji zdjęć i obrazów na ścieżki narzędzia produkujące stylizowane, wygrawerowane projekty. Utworzone ścieżki narzędzia grawerują serię linii o różnej głębokości, aby uzyskać pożądany obraz.

Obróbka zgrubna i wykańczająca 3D

Istnieją dwie ścieżki narzędzia, które są zwykle używane do obróbki części 3D zadania. Obszary, które te ścieżki tną są regulowane przez wybór jednej z trzech opcji granicy obróbki, granicy modelu, granicy materiału lub wybranego wektora(ów). Granica modelu użyje zewnętrznej sylwetki złożonego modelu (wszystkie elementy 3D widoczne w widoku 3D) w czasie obliczeń. Oznacza to, że nie ma potrzeby tworzenia wokół nich granicy wektorowej dla tych operacji. Granica materiału utworzy ścieżkę narzędzia, która całkowicie wypełni cały obszar zadania. Wybrany wektor(y) użyje wszelkich wektorów wybranych w widoku 2D jako granicę ścieżki narzędzia.

Aby usunąć większość niechcianego materiału tak szybko jak to możliwe, większość zadań wymaga obliczenia ścieżki narzędzia zgrubnego 3D. Istnieją dwie strategie obróbki zgrubnej dostępne z poziomu z i rastra 3D, każda z nich ma zalety w zależności od rodzaju kształtu cięcia. Ścieżka narzędzia ma również opcję, aby określić dodatek do pozostawienia skóry materiału ochronnego na części do wykończenia cięcia do czyszczenia.

Obróbka wykańczająca 3D wycina część 3D zadania do dokładnego rozmiaru. Parametry narzędzia pozwalają zrównoważyć jakość wykończenia powierzchni z czasem cięcia części. W zależności od kształtu części istnieje możliwość wyboru strategii cięcia rastrowego i offsetowego.

Szczegółowe obszary mogą być obrabiane selektywnie przy użyciu mniejszych frezów, aby zapewnić dokładną obróbkę najdrobniejszych szczegółów w projekcie 3D.

Obróbka w stanie spoczynku

Obróbka spoczynkowa jest techniką, która wykorzystuje wiele narzędzi, aby spróbować i skutecznie zoptymalizować czas obróbki, usuwanie materiału i żywotność narzędzia. W ramach ścieżki 3D wykończenia istnieje możliwość użycia więcej niż jednego narzędzia, z każdym narzędziem usuwającym pozostały materiał, którego poprzednie narzędzie nie było w stanie obrobić. Reszta techniki obróbki może być kontrolowana przez określenie parametrów, które określają, które obszary są warte obróbki z mniejszym narzędziem.

Projekcja ścieżki narzędzia na model 3D

Konwencjonalne strategie ścieżek 2D / 2.5D mogą być również rzutowane na powierzchnię modelu 3D. Pozwala to na tekst lub inne kształty, które podążają za konturami 3D części, aby być efektywnie obrabiane na modelu 3D komponentu.

    Rzeźbienie lub grawerowanie na stałej głębokości na powierzchni 3D
    Kieszenie, profile, wiercenie i teksturowanie na modelu 3D

Wysokiej jakości podgląd ścieżki narzędzia

Jednym z najważniejszych narzędzi produktywności dostępnych w oprogramowaniu jest realistyczny podgląd ścieżki narzędzia 3D. Wyniki każdego pojedynczego lub kombinacji wszystkich ścieżek mogą być podglądane cięcia w modelu 3D podgląd. Oznacza to, że czy praca jest prosta ścieżka z jednym narzędziem, lub utworzone ze złożonej kombinacji narzędzi i strategii na różnych poziomach, można mieć pewność, że kiedy praca jest cięte, to jest prawo pierwszy raz.

Jak również pokazując, że ścieżki są poprawne, wysokiej jakości renderowania i możliwość korzystania z rzeczywistych tekstur materiałów i kolorów wypełnienia jest bardzo cennym narzędziem sprzedaży. Używając symulacji można tworzyć dowody klienta i oceniać opcje projektowe bez konieczności cięcia czegokolwiek!


Jeśli w widoku 3D nie jest widoczny żaden model złożony (komponenty 3D), Aspire zachowa widoczność bloku symulacji podglądu w widoku 3D po zamknięciu formularza podglądu. Ułatwia to pracę nad zadaniem, które ma tylko wektory ze ścieżkami 2D i 2.5D w nim, ponieważ zachowuje się możliwość zobaczenia wyniku ścieżek narzędziowych podczas dostępu do innych funkcji.

Baza danych narzędzi

Oprogramowanie posiada wbudowaną bazę danych narzędzi, dzięki której zarządzanie frezami jest szybkie i łatwe. Narzędzia mogą być zorganizowane w dowolny sposób, który pasuje do Twojego przepływu pracy. Istnieje automatyczne wsparcie dla zarządzania maszynami i materiałami. Narzędzia mogą być filtrowane pod kątem bieżącego materiału i ustawień maszyny, co sprawia, że wybór odpowiedniego narzędzia do pracy jest prosty.

Baza danych narzędzi zawiera zaawansowany system nazewnictwa narzędzi. Pozwala to na uzyskanie spójnych nazw narzędzi i dopasowanie ich do właściwości frezu.

Baza danych narzędzi może być synchronizowana z kontem online V&Co, dzięki czemu zmiany wprowadzone w bazie danych narzędzi na jednej maszynie mogą być łatwo przeniesione do innych uruchomionych instancji.

Postprocesor online i zarządzanie maszyną

Vectric pomaga w zarządzaniu maszyną CNC, jej możliwościami (np. dodatki obrotowe lub laserowe), powiązanymi postprocesorami oraz domyślnymi posuwami i prędkościami skrawania dla wybranych materiałów. Jak zawsze nasze oprogramowanie jest w pełni konfigurowalne dla tych, którzy chcą mieć pełną, niskopoziomową kontrolę, ale kreator "Kickstarter" Vectric może pomóc w rozpoczęciu pracy z zestawem narzędzi z rozsądnymi ustawieniami początkowymi, korzystając z naszej stale aktualizowanej listy online najbardziej popularnych marek i modeli maszyn. Kreator "Kickstarter" nie tylko zapewnia, że masz odpowiednie postprocesory i konfiguracje maszyny od razu, ale system zarządzania pozwala również opcjonalnie być na bieżąco, jeśli odpowiednie nowsze postprocesory dla danej maszyny zostaną wydane w przyszłości, wszystko z poziomu oprogramowania.

Szacowane czasy obróbki

Aby pomóc oszacować, jak długo ścieżki narzędzia zajmie do cięcia oprogramowanie obliczy czas w oparciu o długość ścieżki narzędzia i określonych posuwów i prędkości, które zostały wprowadzone dla wybranego narzędzia. To może być dostosowane przez operatora poprzez edycję "współczynnika skali", więc z czasem wartość może być zoptymalizowana w oparciu o rzeczywistą wydajność maszyny, aby zapewnić, że szacunek jest jak najbardziej zbliżony do rzeczywistego czasu cięcia.

Kafelkowanie ścieżki narzędzia - Podział ścieżek narzędzia w celu dopasowania do limitów materiału lub maszyny

Używając opcji Kafelkowania Ścieżek Narzędziowych można obrabiać obiekty i projekty, które są wielokrotnie większe niż dostępny obszar łoża maszyny CNC.

Proces ten jest również nieoceniony, jeśli maksymalne rozmiary kawałków materiału są ograniczone. W obu przypadkach, znacznie większy projekt może być nadal przetwarzany przez rozbicie ścieżki narzędzia na łatwe do zarządzania płytki lub paski, z których każdy może zmieścić się w obszarze obrabialnym maszyny CNC, lub na dostępnych bloków materiału.

Po wycięciu, płytki mogą być ponownie złożone w celu utworzenia gotowego elementu.

Szablony ścieżek narzędziowych

Szablony ścieżek narzędziowych pozwalają na zwiększenie efektywności procesów produkcyjnych poprzez zapisanie kompletnych ustawień ścieżek narzędziowych dla typowych operacji. Ustawienia te mogą być ponownie wykorzystane w dowolnym czasie na różnych geometriach projektu. Często używane strategie i narzędzia mogą być stosowane do podobnych zadań, szybko i łatwo.

Form Tools - profile frezów o niestandardowych kształtach

Oprogramowanie pozwala na dodanie własnych niestandardowych kształtów narzędzi do biblioteki narzędzi i wygenerowanie ścieżek narzędziowych oraz symulację gotowego efektu!

Teraz możesz symulować efekty skomplikowanych frezów typu Roman Ogee, okrągłych bitów nad i każdego innego niestandardowego kształtu narzędzia, który chcesz. Po prostu narysuj profil narzędzia za pomocą narzędzi do rysowania wektorowego lub zaimportuj profil od producenta i możesz dodać swoje niestandardowe narzędzie do listy. W bazie danych narzędzi można określić posuwy, prędkości wrzeciona, głębokości skrawania itp. w taki sam sposób, jak w przypadku standardowych typów narzędzi.

Ścieżki narzędziowe z zawiniętą osią obrotową

Postprocessing "owiniętej" ścieżki narzędzia osi obrotowej pozwala na zapisanie i uruchomienie wszystkich ścieżek narzędzia utworzonych w programie na maszynach CNC wyposażonych w oś obrotową lub indeks obrotowy. Te funkcje ustawień pozwalają również określić ustawienia części obrotowej i zobaczyć owinięte wyniki w widoku 3D.

Ta funkcja może być używana do projektowania i cięcia projektów, takich jak kolumny żłobkowane i skręty jęczmienia lub grawerowania tekstu na okrągłych projektach.

Uwaga: Ta funkcjonalność zawija standardowe 3 osiowe ścieżki narzędzia wokół osi cylindrycznej, zastępując jedną z osi liniowych do napędzania obrotu bloku materiału podczas jego cięcia.

Grawerowanie na płytach produkcyjnych

Production Plate Engraving umożliwia łączenie list tekstowych w szablony identyfikatorów i tabliczek przemysłowych. Można go używać do łączenia list CSV i tekstowych przy użyciu zmiennych, które mogą być automatycznie skalowane w celu dopasowania do wcześniej przygotowanego układu projektu.

True Shape Nesting

True Shape Nesting pozwala na automatyczne rozmieszczenie i dopasowanie kształtów wektorowych i komponentów do rozmiaru materiału lub obszaru definiowanego przez użytkownika, aby uzyskać optymalne wykorzystanie materiału i minimalne straty. Part Nesting jest idealny dla producentów znaków i szaf, którzy muszą zminimalizować straty materiału i wyciąć jak najwięcej części - liter i drzwi szafy / paneli - jak to możliwe z materiałów arkuszowych.

Redukcja kosztów materiału = zwiększone zyski

Procedura zagnieżdżania umieszcza kształty wektorowe i/lub komponenty tak blisko siebie, jak to możliwe, zapewniając wystarczający odstęp, aby umożliwić prawidłowe wycięcie części. Zagnieżdżanie zawiera opcje kontroli kierunku części, aby odzwierciedlić ziarno materiału lub orientację maszyny. Inteligentnie określa, które części geometrii powinny być zagnieżdżone razem. Może również automatycznie zagnieżdżać obiekty po obu stronach zadania, tworząc dwustronną geometrię zagnieżdżoną.

Utwórz połączoną ścieżkę narzędzia

Funkcja tworzenia połączonych ścieżek pozwala połączyć ścieżki, które używają tego samego narzędzia w jedną, nową ścieżkę, która jest bardziej wydajna niż cięcie składowych ścieżek niezależnie. Może to być szczególnie przydatne, jeśli chcesz kompletną część indywidualną być cięte przed CNC przechodzi do następnego kawałka, jak to może połączyć ścieżki narzędzia do poszczególnych składników.

Utwórz arkusz pracy

Polecenie create set-up job sheet pozwala na stworzenie arkusza podsumowującego, który wyszczególnia wszystkie ważne informacje, które będą potrzebne w maszynie CNC, kiedy przyjdzie uruchomić ścieżki narzędzia. Może to być używane jako odniesienie, aby upewnić się, że ustawienia są prawidłowe, załadowano prawidłowe narzędzie itp. Może być również używany do archiwizacji ze starą pracę jako plik szybkiego odniesienia, aby zobaczyć, co praca wyglądała i obróbki, która była zaangażowana w ten projekt.

Możesz również edytować ten plik, aby zmienić logo na obraz własnego wyboru, dostosować nagłówek, stopkę i kolory obramowania, a nawet dostosować, które sekcje informacji mają być zawarte.

Ścieżka kopiowania tablicy

Podobnie jak narzędzie Kopiowanie obszaru, ta ścieżka pozwala na duplikowanie jednej lub więcej ścieżek narzędziowych (jej dzieci) jako bloku, na podstawie wymiarów wprowadzonych w jej właściwościach.

Szablony ścieżek narzędziowych

Szablony ścieżek narzędziowych pozwalają na zwiększenie efektywności procesów produkcyjnych poprzez zapisanie kompletnych ustawień ścieżek narzędziowych dla typowych operacji. Ustawienia te mogą być ponownie wykorzystane w dowolnym czasie na różnych geometriach projektu. Często używane strategie i narzędzia mogą być stosowane do podobnych zadań, szybko i łatwo.

Bez limitu rozmiaru

Nasze VCarve Pro i Cut2D Pro pozwala na pracę z dowolnym rozmiarem pracy, co oznacza, że nie ma ograniczeń co do rozmiaru, z którym chcesz pracować.

VCarve Desktop & Cut2D Desktop obsługuje tylko rozmiary zadań do maksymalnie 25.0 cali x 25.0 cali bez płytek. Można ciąć prace większe niż ten limit, ale trzeba będzie użyć Toolpath Tilingfeature do cięcia pracy w sekcjach.

Gadżety

Gadżety to małe programy, które dodają dodatkową funkcjonalność do produktów Vectric. Mogą być używane do dodawania nowych funkcji do oprogramowania lub automatyzacji typowych sekwencji zadań. Przykłady obejmują dodanie możliwości cięcia połączeń na jaskółczy ogon za pomocą standardowego frezu końcowego i zastosowanie szablonów ścieżek narzędzia do każdego arkusza w zagnieżdżonym zadaniu, a następnie automatyczne przetwarzanie i zapisywanie plików dla obrabiarki. Można również powiązać określone kombinacje klawiszy do tych bardzo szybko uzyskać dostęp do nich jako część standardowego przepływu pracy.

Możesz przeglądać dostępne gadżety tutaj: http://gadgets.vectric.com.

Inne funkcje

W tym; Importuj ścieżki narzędzia, drukowanie, miniatury plików, samouczki wideo, wsparcie 64-Bit, gadżety i więcej.

Import ścieżek z innych programów Vectric

Ścieżki narzędzia wygenerowane w PhotoVCarve mogą być importowane do programu w celu połączenia z innymi typami ścieżek narzędzia.

Wiele projektów PhotoVCarve może być importowanych i pozycjonowanych, gdzie dodatkowe elementy mogą być następnie dodane i obrabiane. Wszystkie ścieżki mogą być podglądane i zapisywane w programie.

Uwaga: Strategia ścieżek narzędziowych Photo VCarving jest dołączona do VCarve Desktop, VCarve Pro i Aspire. PhotoVCarve może być również zakupiony na własną rękę, aby uzyskać więcej szczegółów zobacz PhotoVCarve obszaru strony internetowej.

Drukowanie

Zawartość widoku 2D lub 3D można teraz wydrukować za pomocą polecenia Drukuj w menu Plik. Po prostu wybierz widok, który chcesz wydrukować (2D lub 3D), a następnie kliknij polecenie Drukuj. Standardowe okno dialogowe drukarki systemu Windows umożliwia wybór drukarki i dostosowanie jej właściwości. Po kliknięciu przycisku OK w tym oknie dialogowym widok zostanie wydrukowany.

Polecenie Podgląd wydruku w menu Plik pozwala sprawdzić układ strony przed wydrukiem. Wydrukowany widok jest zawsze skalowany tak, aby dokładnie pasował do aktualnie wybranego rozmiaru strony (z uwzględnieniem marginesów). Rysunki nie są zatem drukowane w rzeczywistym rozmiarze i nie są drukowane na wielu stronach.

Dostęp do klipartów online

Dajemy Ci dostęp do klipartów online, które są dostarczane bezpłatnie wraz z zakupem. Kliparty te można pobrać bezpośrednio z konta V&CO w działającym oprogramowaniu. Oprogramowanie zawiera podglądy klipartów, do których masz prawo w zakładce klipartów, dzięki czemu możesz zobaczyć wszystkie dostępne opcje i pobrać interesujące Cię elementy,

Aby uzyskać najnowsze uprawnienia, kliknij przycisk odświeżania. Aby zaimportować clipart z zakładki clipart do swojej pracy, wystarczy przeciągnąć i upuścić wybrany model na swoją część.

Miniatury plików

Pliki zapisane w programie zawierają miniaturkę. Eksplorator Windows może wykorzystać te miniatury, aby pokazać podgląd każdego pliku podczas przeglądania folderu.

Oprogramowanie obsługuje również funkcję przeciągnij i upuść systemu Windows, aby szybko dodać kawałki 2D lub 3D clipart do istniejącego modelu bezpośrednio z eksploratora Windows. Z otwartym eksploratorem Windows, po prostu kliknij i przeciągnij miniaturkę klipartu 3D pliku, który chcesz z okna eksploratora do widoku 2D lub 3D. Wybrany plik zostanie zaimportowany automatycznie i wyświetlony w programie.

Zintegrowana pomoc

Pomoc do wszystkich formularzy można teraz znaleźć za pomocą poręcznej, zintegrowanej funkcji pomocy. Kliknij na ikonę znaku zapytania na górze każdego formularza, aby uzyskać pomoc dla tej konkretnej funkcji.

Samouczki wideo

Wszystkie nasze produkty posiadają dogłębne samouczki wideo oraz pliki danych, które są potrzebne do pracy z przykładami. Są one podzielone na sekcje rozpoczynające się od projektów startowych, które pozwalają zobaczyć proces produkcji kompletnej części i rozpocząć zrozumienie ogólnego przepływu pracy. Następnie są filmy, które obejmują każdy obszar użytkowania programu.

Filmy są zaprojektowane tak, aby krok po kroku przeprowadzić Cię przez różne rodzaje projektów, aby wyjaśnić kluczowe metody, których będziesz używać w programie i zademonstrować je na rzeczywistych przykładach. Możesz po prostu oglądać i wchłaniać zawartość lub podążać za nią, przerywając w razie potrzeby, aby wykonać zadanie. Oprócz nauki korzystania z programu, filmy zawierają wskazówki i porady, które pomogą lepiej wykorzystać oprogramowanie. Rezultatem każdego projektu (wraz z Clip Art) jest biblioteka części, które mogą być obrabiane w celu stworzenia przykładowych plików, aby poprawić swoje umiejętności CNC lub pomóc zademonstrować swoje możliwości potencjalnym klientom.

Forum Vectric

Jesteśmy bardzo dumni z jakości naszego oprogramowania i utrzymujemy aktywne i otwarte forum pod adresem forum.vectric.com. Forum pozwala użytkownikom zadawać pytania i omawiać techniki związane z CNC i oprogramowaniem. Oprócz bezpośredniego wkładu ze strony Vectric, istnieje duża liczba entuzjastycznych użytkowników, którzy zawsze są chętni do pomocy na każdy temat związany z obróbką CNC. Inną bardzo interesującą sekcją forum jest obszar galerii, gdzie użytkownicy mogą umieszczać obrazy projektów, które wykonali przy użyciu oprogramowania Vectric. Proszę spojrzeć, jest tam kilka bardzo ładnych przykładów pracy.

Obsługa 64-bitów

Nowe wersje posiadają instalatory dla komputerów 32-bitowych i 64-bitowych. Instalator wykryje i zainstaluje odpowiednią wersję dla twojej maszyny.

64-bitowa wersja umożliwi programowi wykorzystanie całej pamięci RAM na komputerze, co pozwoli na przetwarzanie bardzo długich ścieżek, złożonych zadań nestingowych oraz import i eksport bardzo dużych plików (STL, OBJ itp.)

Samouczki wideo

Samouczki wideo pozwoli Ci szybko rozpocząć pracę, a wersja próbna jest dostarczana z szeregiem standardowych plików demonstracyjnych, które można skalować i ciąć na własnej maszynie przy użyciu własnego oprzyrządowania, aby zweryfikować jakość ścieżek z oprogramowania i kompatybilność z maszyną. Oprócz standardowych plików demonstracyjnych, które dostarczamy, można załadować dowolne własne pliki danych i podgląd ich przy użyciu standardowych możliwości symulacji ścieżki narzędzia w programie.

Samouczki wideo Vectric Jeśli dotarłeś tak daleko, chcielibyśmy podziękować Ci za zainteresowanie oprogramowaniem Vectric i zachęcić Cię do pobrania bezpłatnej, niewymagającej rejestracji wersji próbnej i sprawdzenia, co to oprogramowanie może dla Ciebie zrobić!

Napisz opinię